bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.
 
         Informații utile

Colegiul Tehnic "Matei Corvin"este implicată în :

- programul Comenius 1.1 - " Arta și Tinerii Europei " cu școli din Franța , Spania , Estonia , Ungaria .

- programul Comenius 1 - " Programând Logosul Comunității Europene " cu școli partenere din Franța , Germania, Turcia .

- programul Comenius 1.3 - proiect de dezvoltare școlară -FEEL GOOD SCHOOL cu școli partenere din Germania(Neu-Ulm)-coordonator de proiect , Franța (Carpentras) , Spania (Toledo), Lituania (Kaunas), România (Hunedoara) desfășurat pe parcursul anilor 2003, 2004, 2005.

                                                                                   

Proiectului FEEL GOOD SCHOOL s-au derulat timp de trei ani, au avut loc 11 întâlniri de proiect, 8 profesori români au fost implicați în mobilități, 300 de elevi și 31 profesori implicați în activități.

Dintre activitâțile proiectului amintim:

- promovarea regiunii proprii

- realizarea unui schimb de experiență privind tratarea elevilor problema in scolile partenere. În scoala parteneră din Germania exista un formular special LTT pe care trebuie sa-l completeze elevul problemă iar in scoala partenera franceză, exista un carnet cu puncte de penalizare pentru fiecare abatere.

- realizarea unui chestionar pentru elevi si profesori, sărbătorirea zilei Europei în cele 4 școli partenere

- schimb de mesaje e-mail între elevi

- prezentarea sistemului educativ din țările de proveniență .

- promovarea activităților extracuriculare (Rally across Europe)

 

 

- programul Comenius 2 - cursuri de formare continuă pentru cadrele didactice.


- proiectul Comenius 2.2 "Astronomy in spite of clouds" - bursa de formare continuă, cu stagiu de pregătire în Olanda pentru prof. Adina Borza


- proiectul Comenius 1.1 "Știința și tehnologie" cu școli partenere din Germania, Franta, Italia, Grecia la care școala noastră a participat cu fonduri proprii.

 

- proiectul Comenius "EUROPEAN SCHOOLS ARE DEMOCRATIC SCHOOLS" parteneri: ANGLIA, ITALIA, GERMANIA, PORTUGALIA, ROMANIA

Obiective:

Analizarea situatiei democratice in fiecare din scolile partenere
Compararea obligatiilor ce revin elevilor si profesorilor din fiecare scoala
Elaborarea unei definitii comune pentru "democratia in scoala"
Realizarea unui contract parinti - elevi - profesori , comun pentru scolile partenere
Realizarea in comun a unei Constitutii a scolii
Definirea unui set de reguli pentru scolile implicate
Crearea unui Parlament al elevilor
Schimburi de experienta
Crearea unei mai bune atmosfere in fiecare din scolile partenere
Asigurarea unui comportament democratic
Intelegerea realitatilor din fiecare scoala partenera

 

Vizită la scoala "Gennaro Venisti" din Capurso :

Concert coral la Reale Basilica din Capurso:      

Vizitarea scolii "San Domenico Savio" :

Școala noastră a fost vizitată în perioada 21 - 26 mai 2007 de o delegație a școlilor partenere în proiectul Comenius "EUROPEAN SCHOOLS ARE DEMOCRATIC SCHOOLS"

Școala noastră a fost vizitată în perioada 10 - 16 decembrie 2007 de o delegație a școlilor partenere în proiectul Comenius "EUROPEAN SCHOOLS ARE DEMOCRATIC SCHOOLS"

â

Proiect Comenius - "Scolile Europene sunt Scoli Democratice" februarie 2008

Unul dintre proiectele aflate in derulare la Colegiul Tehnic "Matei Corvin" Huneodara este proiectul Comenius, cu titlul "Scolile Europene sunt Scoli Democratice". Tarile partenere implicate sunt: Anglia, Germania, Italia, Portugalia si Romania.
Obiectivele pe care si le-au propus impreuna partenerii din cele 5 tari se refera la: elaborarea unei constitutii scolare comune cu toate scolile partenere, construirea unui parlament al elevilor cu propriul presedinte conform cu regulile democratice, un constant schimb de experienta pe perioada proiectului intre scolile participante, crearea/intarirea identitatii europene atat pentru elevi cat si pentru profesori, imbunatatirea cunostintelor despre diferitele realitati ale scolilor si tarilor partenere.
Proiectul se afla in al doilea an de derulare, an in care au avut loc activitati comune precum si 3 intalniri. Prima intalnire a avut loc in octombrie 2007 la Rugley, Anglia, apoi a urmat in decembrie 2007 o intalnire la Hunedoara, intalnire la care au participat si cate doi elevi din fiecare tara partenera. A treia intalnire s-a desfasurat saptamana trecuta la Maia (langa Porto), in Portugalia. La aceasta intalnire au participat 3 profesori de la Colegiul Tehnic "Matei Corvin". Principalele activitati derulate in cadrul intalnirii au fost legate de intocmirea raportului intermediar al proiectului, stabilirea regulilor comune de desfasurare a alegerilor pentru parlamentul elevilor, intocmirea contractului comun intre scoala-elevi-parinti, realizarea de catre elevi a unor prezentari despre istoricul democratiei si personalitati marcante.


                                                          

Proiect Comenius "European Schools are Democratic Schools"

În perioada 13-17 octombrie 2008 a avut loc o nouă întâlnire în cadrul proiectului Comenius. Ne-a vizitat școala un grup de 5 profesori și anume: doi profesori din Germania, doi profesori din Anglia și unul din Portugalia.
Una din activitățile comune ale proiectului este realizarea unui "Parlament al Elevilor". Pentru realizarea acestuia, școala noastră a demarat în urmă cu o lună o campanie prin care fiecare clasă, împreună cu dirigintele, au ales doi reprezentanți, aceștia constituind de fapt "Parlamentul". Următorul pas a fost alegerea unui președinte și un vicepreședinte al "Parlamentului Elevilor".
În prezența oaspeților noștri s-au organizat alegerile, cu buletine de vot, urnă și afișe electorale. Afișele electorale exprimă mulțumirile și nemulțumirile elevilor fiecărei clase a școlii.
Dintre cei 4 candidați, în urma voturilor exprimate de elevi, câștigători au fost Vărzare Mihai Sergiu din clasa a XII-a A și Grădinariu Alexandru din clasa a XI-a D. Ei vor reprezenta interesele elevilor și vor fi elementul de legatură între elevi - profesori - școală. Totodată, cei doi elevi vor participa în decembrie la o întâlnire a proiectului Comenius care va avea loc în Germania.

        

    

Proiect Comenius "European Schools are Democratic Schools"

      La începutul lunii Decembrie 2008 un grup de 4 profesori și 2 elevi ai Colegiului nostru au participat la o întâlnire de proiect în Neu Ulm, Germania.
     Activitățile săptămânii au fost multiple și diverse. Una dintre ele a fost realizarea unui ghid turistic comun. Astfel, fiecare țară parteneră a creat ghidul turistic al orașului din care provine și apoi a fost reunite într-o singură broșură. O altă activitate a fost realizarea unei serbări de Crăciun cu și pentru elevii școlii gazdă. Noi le-am propus colinda “Linu-i lin” pe care au învățat-o și au cântat-o în seara festivă.
    Tot în acea săptămână am avut o întâlnire cu viceprimarul orașului Neu Ulm, iar într-una din zile gazdele ne-au oferit o excursie în orașul Nürenberg unde am vizitat “Centrul de documentare nazist㔠și apoi centrul vechi al orașului.



Finalizare proiect „European schools are democratic schools”

      În săptămâna 4 – 9 mai 2009, a avut loc ultima întâlnire de proiect pentru proiectul „European schools are democratic schools”, la Maia, în Portugalia. Din școala noastră au participat: director Claudiu Voinia și prof. Adina Borza.
     Această întâlnire a fost ultima mobilitate a proiectului, ocazie cu care s-a făcut un sumar al activităților desfășurate în cei trei ani de proiect și s-a lucrat la întocmirea raportului final. Au fost prezenți câte doi profesori din fiecare școala parteneră: "Peter-Schöllhorn" – VolksschuleHauptschule, Neu-Ulm, Germania; Colegiul Tehnic "Matei Corvin" Hunedoara, România; "Hagley Park Sports College", Rugeley, Anglia; Scuola Secondaria Di I Grado "G. Venisti", Capurso, Italia și Escola Secundária com 3o Ciclo do Ensino Básico do Castelo da Maia, Prugalia
     Prezența în școala din Maia ne-a oferit ocazia de a sta de vorbă cu elevii de acolo, de a răspunde întrebărilor lor despre școala noastră și despre activitățile elevilor din școala noastră. De asemenea elevii care au participat la mobilitățile anterioare ale proiectului au confirmat faptul că păstrează legătura cu colegii lor din țările partenere prin email sau chiar vizite particulare.
    Am vizitat Centrul de formare profesional㠓Centro de Formaçao Profissional da Indústria da Construçao Civil e Obras Públicas do Norte”, centru la care o parte din elevii școlii partenere din Maia își desfășoară pregătirea practică.
   Am discutat cu reprezentanții acestui centru despre posibilitatea dezvoltării unui parteneriat cu școala noastră, în cadrul unui proiect Leonardo da Vinci.
   Întâlnirea s-a terminat cu regretul tuturor că se încheie acest proiect dar și cu satisfacția unei bune colaborări între școlile partenere și cu speranța dezvoltării altor proiecte în viitor.

Comenius 2.2-Mobilități individuale

DISEMINARE Curs Comenius

Prof.Marta Zaharia
Colegiul Tehnic Matei Corvin

"Improving oral fluency in the secondary classroom"- aceasta a fost tema cursului Comenius 2.2-Mobilități individuale de două săptămâni, desfășurat in Anglia, orașul Exeter, pe care nu l-am ales întâmplător, imbunătățirea comunicării verbale in clasă fiind una din cele mai importante din preocupările mele.
Cursurile au avut loc între 3-15 octombrie 2010 în Exeter- orașul de pe malul râului Exe, și au fost organizate în mod impresionant de International Projects Center, un centru modern de pregătire pentru profesorii de toate specializările. Personalizarea materiei predate în funcșie de necesitățile fiecărui participant, echilibrul perfect între teorie și practică, lucrul pe grupe mici de maxim 14 profesori de aceeași specializare au făcut ca acest curs să devină de un real folos, deschizând noi perspective în predarea la clasă.
Problemele abordate la cele 50 de ore de cursuri, dezbateri, workshopuri au fost actuale și ne frământau în mod egal pe toți profesorii din țările prezente Germania, Franța, Elveția, Croația și Turcia. Principala temă a fost atragerea elevilor de liceu către studiul limbii engleze într o manieră modernă, atractivă, ajustarea cerințelor profesorului de la nevoile reale ale elevilor, fără însă de a scădea calitatea actului educativ. Utilizarea materialelor autentice, drama, jocurile de rol prin simularea situațiilor reale de viață, exploatarea experienței și a ariilor de interes a elevilor, folosirea cu mai mult curaj a internetului, toate au fost teme ale cursului la care am participat.
Schimburile de idei între profesorii din diferite țări, elaborarea unui ghid de bune practici și vizita la o școală de stat din Exeter au încheiat cele două săptămâni.
Din punct de vedere cultural oragnizatorii au încercat să ne prezinte principalele atracții culturale și turistice ale ținutului Devon. Aproape o cincime din suprafața acestui comitat este ocupată de rezevația naturală Dartmoor, un platou de granit cu formațiuni stâncoase impresionante, nu mai înalte de 650 m, dar de o sălbăticie și măreție rară.
Pentru a vizita legendarul castel Tintagel, am părăsit ținutul Devon și am pășit în Cornwall. Situat pe o peninsulă stâncoasă, pe două culmi care privesc Oceanul Atlantic, castelul este loc de legendă și pelerinaj pentru cei care sunt fascinați de legenda Regelui Arthur și a vrăjitorului Merlin. O peșteră în malul stâncos și abrupt este numit Merlin’s Cave Nici Thomas Hardy, scriitor pentru care ținutul Devon a fost continuă sursă de inspirație, n-a uitat acest loc scriind o piesă legată de legendele de la Tintagel.
Ultima excursie a fost o plimbare pe râul Dart, din Totnes până la vărsarea acestuia la Dartmouth în Oceanul Atlantic. Estuarul separă două localități pe malurile opuse ale râului, formând un port pentru vasele turistice, de pescuit și de agrement.
De asemenea am vizitat locul de naștere a scriitoarei Agatha Christie în Torque.
Experiența de două săptămâni din Exeter poate fi cu greu relatată în câteva rânduri. Atât din punct de vedere profesional cât și cultural toate informațiile dobândite îmi sunt de real folos și aș vrea să încurajez colegii mei să beneficieze de astfel de burse.